mandag 28. november 2011

Hos tante Solveig

Nå burde jeg selvfølgelig legge ut bilde av adventstaken min,og stjerna i vinduet,og andre småting jeg setter fram i adventstiden. Men disse tingene har visst forduftet.....*host* Vel,de ligger jo i kjelleren,men da jeg skulle finne de fram,hadde de visst skiftet adresse:S Festlig! Spesielt siden jeg ikke hadde beregnet noe tid til leting,hihi,og vi skulle straks avgårde på kino og se "Blåfjell filmen".
Jeg skal finne fram adventen om noen få strakser,men jeg har også veldig lyst til å vise dere hvor fint min tante Solveig fikk det, da hun trosset sin innbitte aversjon mot maling,og pusset opp hjemmet sitt:)
           Enjoy♥
                                 Her er bilder fra gangen        

hjerter pynter opp


det samme gjør korger:)


Kjøkken
er uten skapdører:)

Pyntehylle:) Og et skilt med en treffende beskrivelse av husfruen:)


kule bussknagger passer fint:)


og tallerkenstativ kunne jeg også tenkt meg:)


nydelige kaffisevise♥





I stuen

har det kommet opp flotte hyller


med fine bilder,som er funnet i en bok:)


og rammet inn i gamle, nydelige rammer♥



min favoritt!
En kjøkkenskuff fra barndomshjemmet♥
                                                                 med fine bilder i

På stuebordet


har hun bl.a en salmebok fra hun var liten jente:)


En mini orkidè pynter opp et lite bord,og tante Solveig har lys i krukker både her


og der:)
Knallfint!


I taket henger denne,og jeg er ørlite granne misunnelig;)


Vi damene som var på besøk denne kvelden,ble godt tatt vare på:)Vi fikk nydelig mat
servert i denne flotte spisekroken


Og kaffiserviset var bare nydelig♥ 








3 kommentarer:

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Hei til deg!
Så flott tanten din har det! Herlige blikkfang over alt! Nydelig lyskrone og kaffeservise!

Kan tenke meg at dere koste dere masse!

Ha en fin dag!
Klem fra Solveig

RoseSommer sa...

Dette var moro å se! Har studert detaljene nøye nå. Kjempefint, kan du hilse tante og si.
Måtte forstørre bildet av kjøkkenskapet...(Nysgjerrig, jeg??!)

Stine Westmoen sa...

SÅ koselig da! Kan jo drømme seg helt bort her...

Ønsker meg en skuff fra svunnen tid jeg også. Tror du Mor merker om det mangler en skuff på kjøkkenet?