torsdag 23. juni 2011

Man kan lage egne små stettefat...

...bare for moro skyld:)


Her har jeg en serviseprøve fra Firkløveren

Av kopp og asjett ble det et søtt,lite fat:)

Så fant jeg fram et kjedelig eggeglass...

...og gav det en omgang med lakkboksen;)
Voila! En helt grei stett til tefatet:)
Jeg ville selvfølgelig hatt den helt hvit,men det kan ordnes senere:) 

Delene er limt sammen med billig lim fra Jula. Og det virker som delene sitter godt fast;)

Denne kjeksen er forresten veldig god:) Sjokoladevafler...
Har du laget eget stettefat?


Jeg har også en ny vase jeg vil vise dere. Vasen er fin nok,men den har liksom blitt stående ubrukt gaaanske lenge.

Derfor malte jeg den med hobbylack

Lakket den med sprayboksen jeg har brukt en del i det siste

Fant fram litt bånd,blonder og perlebånd

Og en blomst.
 Og vips,så var vasen fornyet:)

Jeg limer ingenting av pynten når jeg "fornyer" slik som dette. På den måten kan man lett skifte pynt etter blomstene man har i vasen:)

Og husk å ta vare på ødelagte ting du tror du kan få bruk for,for plutselig får du det;)
Her er et ødelagt kjede,det passet riktig så fint inn her:)

Og så en blomsterkvast oppi:)

I morgen er det fredag, og jeg håper alle får en riktig trivelig helg:)














2 kommentarer:

Anonym sa...

kos kjeme du på det , veeldig fint

anne marie sa...

Tusen takk:)
Det gjelde å suge til seg inspirasjon over alt vettu:D Eg har sett både lampefot og svære stettefat av steintøy for lenge siden. Jammen flaks at eg kom til å tenke på det nå,hihi;)Mine er jo ganske så uskyldige:) Og utrolig lette å lage. Var like før eg heiv meg over resten av porselenet mitt,og,siden det var så fort gjort:D Heldigvis hadde eg noen lysestaker som trengte liming,det hjalp litt:)